Mert csak az a jó, amit én csinálok és készítek a családom számára!

2011. szeptember 18., vasárnap

Padlizsán

azaz padlizsánkrémet csinálok. :)

Nem leszek gasztro blog, de ezt muszáj feltennem!!! :)))

Imádom a padlizsánkrémet!!! Úgyhogy ma reggel rávettem Apust, hogy ugorjunk ki románba, és nézzünk szét a piacon, Nagylakon. Nehezen, de elindultunk fél 9-kor. Ez ottani idő szerint, már fél 10. Ja, és nem holmi magyar piac, ami fél 10-kor már összepakol!!! A kinti még délben is működik, és legalább 200 ember van ott! Szóval a gyerekeket rábíztuk a dédire, és kimentünk.

Irtó sok mindent vettünk, és rengeteg pénzt hagytunk kinn! :))) 2500ft-ot! A szatyor padlizsánért pl. 350 ft-ot fizettünk. Átlag 1,5 lei, de mi a 4 kg-t megkaptuk 5 leiért. Ja és vettem fonalat, 4 kisebb motringot, 380 ft-ért. Úgyhogy ebből készítek amigurumi nyuszit a fiúknak, már feltéve, ha lesz rá időm! De legalább már fonalam van!

Ha valaki arra jár, feltétlenül egyen mici-t (micsi)!!! Nagyon-nagyon finom! Darált hús kolbász grillezve. Jól bekajáltunk, úgyhogy nem is ebédeltünk, de sebaj, van padlizsánkrém, ami délutánra jól összeérik! :))) nyam-nyam

Szóval most is épp az készül, de már egy adag kész! A többit megpróbálom eltenni télire, persze abba nem kerül majonéz! :)

Hozzávalók
4 közepes padlizsán
1 nagy hagyma reszelve
1 citrom leve

2 ek mustár
Házi majonéz - 3 tojássárgája és 2 dl olaj


 Akkor jó, ha elszenesedik a haja. Én ebben a régi wokban sütöm, mert azt nem sajnálom. :) Amúgy is ki akartam régen dobni, de erre pont megfelelő, így maradt.

A következő fázisról nem csináltam fotót! :( Meg kell mosni hámozás után, össze kell darabolni, majd mehet rá a reszelt hagyma, só, mustár, és már lehet is turmixolni. Ha kész, akkor házi majonézt kell hozzá adni. Csak azzal jó, a boltival nem!!!

Majonéz:
Nagyon lassan csorgasd bele a tojássárgájába az olajat, közben mindig keverd egy habverővel. Akkor jó, ha elég sűrű. Öntsd a masszába, és már kész is a padlizsánkrém! :) Mókás a színe, de az íze annál finomabb!



Ekkora tállal van egy adagból.
Pirítósra, kenyérre kenve isteni finom!!! Remélem most is ízlik a fiúknak, és nem járok vele úgy, mint a mogyoróvajjal. Azt nekem kellett megenni! :)

2 megjegyzés:

  1. ÉN úgy csinálom a padlizsán krémet, hogy a padlizsánt, héjastul becsomagolom alufóliába, majd sütőben addig sütöm, amíg össze nem szottyad. Aztán még melegen kicsit felhúzom a héját, és döntött deszkán, kicsorgatom azt a ragadós levet. Meg nem mosom, csak feldarabol és összeturmixolom hagymával fokhagymával sóval, borssal és olajjal. Szuper finom és külön öröm, hogy csak én szeretem itthon, tehát az összes az enyém :D

    VálaszTörlés
  2. Na, erre az elkészítésre még nem is gondoltam! Szuper jó!!! Nálunk mindenki szereti, csak a fiúkkal kell néha harcolni. Azt mondják, hogy ez a kedvencük, csak épp MOST nem akarnak belőle enni. Mire már alig van a tál alján, akkor meg csak azt ennének! Ki érti őket?!

    VálaszTörlés