Mert csak az a jó, amit én csinálok és készítek a családom számára!

2011. szeptember 20., kedd

Császárszalonnás tekercs

Tücsökbogár sonkás olajbogyós csavarját alakítottam át egy icipicit. :) Mivel nálunk nem lehet a mediterrán fűszerkeverékhez való alapanyagokat beszerezni, csak Makón, így ezt jól kihagytam. De azért felírtam, mit kell beszerezni, így ha megyünk vásárolni (mert mindig ott vásárolunk, mivel itthon min. dupla áron van minden), akkor megveszem.
Az olajbogyó nálunk nem menő, és mivel volt itthon császárszalonna, így azzal sütöttem meg. A tészta elég ragacsos volt, amitől meg is ijedtem egy csöppet, de szerencsére szép nagy tekercsek lettek belőle.

Hozzávalók egy teljes adaghoz:

25 dkg kenyérliszt
1 teáskanál cukor
2 dkg élesztő
2 dl langyos tej
1 evőkanál olívaolaj
12 szelet szárított sonka (nekem feketeerdei volt itthon)
5 dkg Fragata olajbogyó (zöld vagy fekete, tetszés szerint)
0,5 teáskanál só

A kenéshez:
1 evőkanál olívaolaj
0,5 teáskanál házi mediterrán fűszerkeverék(Tücsökbogár)
 Hogy mindenre jusson időm, kenyérsütőben készítem el a tésztát dagasztó programon! :) Ennyi a csalás a részemről! :) Ez a program 1:30 perces, így meg tudok főzni, vagy a fiúkat el tudom altatni, míg a tészta készül.
Ilyen nagyok lettek! Mérce a zsírpapír.

Gyorsan el is fogyott. Még jó, hogy Botondnak előtte félretettem! :)
Az oviban is nagy sikere volt, ugyanis a húgom kisfia is ilyet kért másnapra az anyjától. :) Botond elmondása alapján, az óvónéniknek is tetszett. :) /Egy csoportba járnak. Botond a fiatalabb 1 évvel./

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése