Mert csak az a jó, amit én csinálok és készítek a családom számára!

2013. május 17., péntek

Habroló házi vajas tésztából

A napokban roppant éhes lettem egy jó habos sütire! Mivel gyerekkori kedvencem a habroló, így már tudtam, mit készítek! Először egy vajas tésztát készítettem, majd sütőformákat.


Házi vajas tészta
25 dkg liszt
25 dkg vaj
pici só
1,25 dl víz 
1 tk 10%-os ecet

Először a vajas többletet kell elkészíteni. 20 dkg vajat 5 dkg liszttel összemorzsolunk, majd félretesszük. Hideg vízben feloldjuk a sót, ecetet, és hozzáadjuk a lisztet. Addig gyúrjuk, míg elválik az edény falától! Ha kész 20 percig pihentetjük. Ezután kinyújtjuk, közepére tesszük a vajas tömeget, majd összehajtjuk, és kinyújtjuk, majd 20 percet pihenni hagyjuk. Ezt ismételjük meg 2x!

Közben elkészítettem a sütőformákat. Általában kidobom az alufólia és a folpack papírrúdját, miután elfogy róla, de most valamiért megmaradt mindkettő. Ezért elhatároztam, ebből lesz a sütőforma! Elharmadoltam, majd alufóliával bevontam, és már készen is voltam vele!

A tésztát az utolsó hajtogatás-pihentetés után kinyújtottam (kb fél centi vastagra), és csíkokra daraboltam. A sütőformáimat beolajoztam, majd rátekertem a tésztát, és megsütöttem. Hűlés után könnyek kihúzható belőle! Tejszínhabbal megtöltöttem, porcukorral megszórtam, és már lehetett tálalni! 

Isteni finom!!!!!!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése